לראשונה: גשר מיוחד לכוהנים בציון בעל התניא בהאדיטש

שלמה ריזל No Comments on לראשונה: גשר מיוחד לכוהנים בציון בעל התניא בהאדיטש

יוזמה מפתיעה – לראשונה באוקראינה: יוקם גשר מיוחד לכוהנים בציון בעל התניא בהאדיטש, הטמון במתחם מלא בקברים יהודים שחוללו ע"י הנאצים ימ"ש ולא ניתן לדעת היכן מוקמו | צפו בהדמיית הגשר המיוחד

צילום: Mendy Hechtman/FLASH90
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יוזמה מפתיעה של גביר יהודי מארה"ב הביאה בכנפיה מיזם ייחודי וראשון מסוגו שלא נראה עד כה ברחבי מדינת הענק בה קבורים מאות גדולי ישראל ורוב מייסדי תורת החסידות זיע"א: גשר שיאפשר לכוהנים להגיע לציונו של צדיק הטמון במתחם מלא בקברים יהודים שחוללו ע"י הנאצים ימ"ש ולא ניתן לדעת היכן מוקמו.

הסיפור החל לפני כחודשיים כאשר הגביר החליט כי דווקא בגלל המלחמה באוקראינה הוא יתרום מהונו כדי לאפשר לכמה שיותר יהודים לעלות לציונו של 'בעל התניא' ושו"ע הרב – מייסד חסידות חב"ד רבי שניאור זלמן הטמון בעיירה האדיטש, במחוז פולטובה שבמזרח המדינה.

אומר ועושה; הגביר, החפץ בעילום שמו, חייג לשליח החב"די לעיירה הרב שניאור זלמן דייטש המנהל ביד רמה את מתחם הציון ומתחם ההארחה הגדול שבצידו וסיפר לו על הפרויקט המתוכנן. הרב דייטש שהופתע לשמע הדברים פנה ליו"ר הפדרציה היהודית באוקראינה הרב מאיר סטמבלר וביקש להיעזר בו כדי להגיע לטובי האדריכלים והמהנדסים במדינה שיבצעו את הפרויקט.

כך זה ייראה:

video
play-sharp-fill

אחרי סבב פגישות שביצעו התברר כי מדובר בפרויקט יקר בעלות של חצי מיליון דולרים, כיוון שעל הגשר להיות בנוי מסגסוגת פלדה מיוחדת בשם קורטן. הצורך לכך נבע מהעובדה ש-70% מהגשר אמורים להיות תלויים באוויר, כדי להימנע מקדיחה באדמה הרוויה בקברים יהודים.

היום, שבועיים וחצי לפני יום הולדתו של 'בעל התניא', בח"י באלול הגיעו לרב דייטש סרטון ומסמך ההדמיה הסופיים של הגשר.

לדברי הרב דייטש: "בדיוק בימים אלו בהם למגינת ליבנו בפעם הראשונה אי-פעם, בשל קשיי המלחמה לא עלה בידינו לשלם את משכורתם של 15 עובדי התחזוקה של המתחם, קיבלנו את תוכניות הבניה של הגשר. אנו חשים שמדובר ב'זריקת עידוד' מבעל התניא להמשיך בתחזוקת המקום הקדוש למרות כל הקשיים והמניעות, ואנו מקווים שעד ח"י אלול בשנה הבאה נוכל לברך על המוגמר ולחנוך את הגשר".



0 תגובות